In 1970, pilotul si producatorul de masini Bruce McLaren a murit atunci cand masina sa McLaren M8D si-a pierdut partea din spate la o viteza foarte mare si s-a lovit de un parapet pe circuitul de curse Goodwood din Anglia. McLaren, fiul unui sofer de camion din Auckland, Noua Zeelanda, a avut in copilarie probleme cu soldul, fapt care avea sa il tina in spital vreme de trei ani. Pana la varsta de 14 ani, s-a recuperat in totalitate. Tatal sau, un mecanic cu jumatate de norma, extrem de interesat de cursele de automobilism, l-a ajutat pe Bruce sa-si construiasca prima masina. Bruce a participat la prima sa competitie la varsta de 15 ani. La 19 ani, McLaren a fost ales de mentorul sau, pilotul de curse Jack Brabham, pentru a reprezenta Noua Zeelanda in programul aPilot in Europao. Bruce a cules toti laurii mediatizarii sale, castigand sectiunea de Formula Doi, in prima sa cursa, care a avut loc pe circuitul Nurburgring din Germania. In urmatorul an, a devenit cel mai tanar castigator al unui Mare Premiu de formula unu, record pe care il detine si in ziua de astazi. In 1961, a terminat pe locul doi in Campionatul Mondial, la doar cateva puncte de Jack Brabham, liderul echipei Cooper. Insa abia de-acum incolo, Bruce McLaren avea sa-si puna amprenta asupra sporturilor cu motor. Pana in 1964, si-a construit propriile masini de curse si a ajutat echipa de proiectare Ford in programul sau GT, care a avut un mare succes. McLaren a dovedit ca are un talent deosebit la proiectarea masinilor. In 1965, McLaren si-a format propria echipa de curse. In 1966, a castigat cursa de 24 de ore de la LeMans pentru Ford. In 1968, impreuna cu bunul sau prieten, pilotul Denny Hulme, a castigat trei curse cu masini McLaren-Ford. Apoi, McLaren si-a indreptat atentia asupra curselor de automobilism din campionatul Can-AM. Pe masura ce campionatul Can-AM devenea din ce in ce mai important, echipa McLaren incepea sa domine intrecerea. Dupa ce a castigat patru ani consecutiv acest campionat, in 1969 echipa McLaren a reusit performata de a castiga 11 curse din 11. Participand cu masinile sale la campionatele de Formula unu, Can-Am si Indy Car in acelasi an, McLaren a dovedit ca echipa sa poate avea succes in curse cu diferite clase de masini. Colegii sai il considerau pe McLaren drept un perfectionist. El a sintetizat in mod elocvent atitudinea sa cu privire la pericolele curselor de automobilism: aSa faci ceva bine merita efortul pe deplin, astfel ca sa mori incercand sa faci acel ceva si mai bine nu poate fi riscant. Viata si-ar pierde sensul daca nu ti-ai fructifica propriile aptitudini, intrucat eu cred ca viata poate fi masurata in realizari, nu doar in ani.o In 1970, in timp ce testa noua sa masina pentru cursele Can-Am, modelul M8D, McLaren si-a pierdut viata incercand sa-si depaseasca propriile limite. Echipa care-i poarta numele ramane una dintre fortele dominante din Formula Unu.