Românii trec la e-business în Bulgaria? Avantajele comerțului online în UE

Detalii

CategoriiStiinta
TaguriBulgaria
Ultima actualizareSambata 11 august 2018
Vizualizari1348

Voteaza & Distribuie

Descriere

Consumatorii europeni trăiesc în prezent în era digitală, de aceea e timpul ca antreprenorii să treacă la e-business. Internetul a schimbat mediul de comunicare în care consumatorii interacționează unul cu celălalt și cu mediul de afaceri.

Spre deosebire de comerțul convențional, prin e-commerce oamenii de afaceri români au posibilitatea de a-și vinde mai ușor produsele și servicile în altă țară. De asemenea, românii sunt tentați să-și deschidă în continuare afaceri în Bulgaria, pentru că au multe avantaje comparativ cu România. Bulgaria este o țară europeană relativ mică, dar unde investițiile străine pot avea succes pentru deschiderea unei companii cu capital străin. Statisticile arată că Bulgaria reprezintă una din țările cu cea mai bună conexiune de Internet în bandă largă din Europa și din întreaga lume.

Pentru a rezolva toate problemele ce apar din punct de vedere a-l înființării companiei sau a-l apărării intereselor, antreprenorii au posibilitatea de a apela la serviciile unui avocat ce oferă reprezentare juridică în Bulgaria.

În Bulgaria, antreprenorii români își deschid firme pentru că:
  • Birocrația este mai mică ca în România
  • Fiscalitatea este mai relaxată
  • Cota unică de impozitare pe profit este de 10%
  • Procedura de recuperare a TVA-ului se face trimestrial
  • Costurile cu forța de muncă sunt mai mici
  • Costurile la energie sunt mai scăzute ca în România
  • Costurile de construcție ale imobilelor au devenit mai mici ca în țara noastră.

Prin trecerea la e-business, antreprenorii fac o schimbare în modul de abordare al afacerii lor. Ei își redefinesc strategiile pentru că doresc să se adapteze schimbării impuse de noua lume a afacerilor, lumea digitală. În prezent, managerii vor să transmită un volum mai mare de informații prin rețelele globale și astfel să acționeze direct asupra publicului-țină prin folosirea mediilor interactive.

E-business-ul este mai mult decât comerțul electronic pentru că eficiența lui este mai mare și aceasta nu înseamnă doar tranzacții on-line prin intermediul site-urilor web. Comunicarea cu clienții este interactivă. Acesta este un canal de vânzare prin care comunicarea se face în mod direct.

Antreprenorii caută noi modalități de muncă cu partenerii, vor să dezvolte parteneriate strategice pentru a-și promova sistemul e-business. Uneori formează echipe care să rezolve problemele ce au legătură cu dezvoltarea e-business-ului. Multe firme de succes apelează la specialiști externi profesioniști care pot rezolva activități, pentru care nu este rentabil să angajeze personal. Între timp ei se concentrează asupra competențelor de bază. Desigur în ceea ce privește angajații competenți, aceștia sunt păstrați și în plus li se oferă posibilități de stimulare și perfecționare.

În ceea ce privește clienții, aceștia trebuie informați, convinși să cumpere. Clienții importanți trebuie păstrați, de aceea este bine să se facă eforturi în acest sens. De regulă costă mai mult să se atragă clienți noi, decât să se păstreze un client vechi.

În Bulgaria, oamenii fac frecvent cumpărături online. Cele mai apreciate produse sunt în domeniul modei pentru că bulgarilor le place să se îmbrace bine. Apoi urmează produsele electronice și gadget-urile. De asemenea, sunt cumpărate frecvent produse de îngrijire personală și produse alimentare. În comerțul online predomină și obiectele de mobilier, dar și jucăriile, obiectele de bricolaj sau alte lucruri ce țin de hobby. Plata pentru cumpărături se face în principal prin carduri de credit.

Pentru a avea succes în e-business, antreprenorii își concentrează atenția asupra clienților și de aceea îi informează cu privire la produse și evidențiază calitatea acestora. Ei știu că în acest mediu concurența este mare și de aceea încearcă să înțeleagă care sunt trebuințele clienților.

Singura problemă în Bulgaria este aceea că o parte din consumatorii bulgari nu se simt în siguranță, spun că achizițiile pe Internet pot fi riscante. Din păcate doar 8% dintre bulgari au încredere în comercianții de pe Internet. Și totuși, această piață are un potențial imens de dezvoltare.

Dezvoltarea comerțului online este posibilă datorită faptului că s-a observat o creștere a numărului de consumatori online și a calității comunicațiilor pe Internet în Bulgaria. Nivelul de aprovizionare al firmelor cu produse online este destul de ridicat. Utilizatorii de Internet cumpără folosind carduri bancare. În cele din urmă se vor face și eforturi pentru creșterea încrederii. Acest lucru se poate realiza cu siguranță prin construirea unei imagini pozitive a site-urilor.

Companiile fac tot posibilul să realizeze bunuri și servicii de calitate ridicată, pe care le comercializează pe Internet. Ei vor să mulțumească clienții și de aceea fac în așa fel încât să identifice din timp aspectele esențiale și necesitățile lor. Consumatorii din Bulgaria dar și din alte țări ale Uniunii Europene pot citi despre comerțul online pentru a beneficia de sfaturile practice ale unor specialiști pentru realizarea cumpărăturilor pe Internet. Cel mai important lucru în tranzacționarea pe Internet este încrederea.
Alte țări în care oamenii preferă să facă cumpărături online sunt Germania, Italia, China și altele.