Vanzarile implica complexitatea intelegerii comportamentelor umane, indeplinirea dorintelor materiale si, mai presus de toate, necesitatea fizica a produselor. Stiinta, pe de alta parte, se ocupa cu ambalajele perfecte, idei inovatoare si cercetarea pietei al caror potential trebuie sa fie exploatat pentru o crestere a cererii produsului. Stabileste clientii tinta
Ca parte a cercetarii dvs de piata, trebuie sa intelegeti zona pe care aveti de gand sa o abordati. Estimati cresterea probabila si oportunitatile pe care piata specifica vi le poate oferi. Planuiti-va strategia si apoi vindeti-va produsul.
Toata lumea iubeste calitatea
Un produs scump si durabil este mult mai bine primit de clienti decat un produs ieftin, de o calitate proasta. Deci, asigurati-va ca imaginea brandului produsului ramane de neegalat in piata.
Publicitate creativa Facand o reclama unica produsului dvs puteti atrage clienti si face mai multe vanzari. Folositi eficient mass-media pentru a transmite mesajul. Creati povesti si faceti-va clientul sa simta ca este o alegere buna si produsul dvs e cel mai bun. Agentul de vanzari trebuie sa aiba abilitati de comunicare, dar si rabdare.
Tehnici de vanzare
* Daca dvs sunteti cel care se ocupa direct de clienti, amintiti-va sa nu-l intrerupeti pe client in timp ce cumpara ceva ce deja isi doreste. Puteti face sugestii imediat ce clientul a cumparat produsul. O astfel de intrerupere ar putea crea o indoiala in mintea lui, cum ca personalul ii recomanda lucruri doar pentru a creste vanzarile, care n-au nici o legatura cu nevoile sale.
* Sunteti liber sa faceti sugestii. Nu ezitati! Ati putea pierde vanzari suplimentare din cauza reticentei dvs.
* Intelegeti nevoile clientului. Nu sugerati orice va vine in minte, deoarece va crea un impact negativ in mintea lui. Prin urmare, sugerati ceva relevant pentru cerintele clientului.
* Evitati sa folositi cuvinte negative, cum ar fi „nu face", „nu poate", „nu stie" etc. Reformulati propozitiile astfel incat sa fie pozitive, dar care sa nu schimbe sensul sau sa distorsioneze adevarul. De exemplu, daca sugerati ceva, iar clientul vine cu o idee diferita de produs, pe care, din pacate nu il aveti, incercati sa evitati raspunsurile cum ar fi „Nu avem" sau „Nu servim". Incercati : „Ne pare foarte rau, dar, momentan produsul s-a epuizat / este pe lista de comanda".
* O alta strategie este aceea de a le „repeta" altor clienti sugestia dvs. Se poate intampla ca primul client sa refuze oferta. Nu va lasati descurajat, altui client i-ar putea placea. Sugerati! Nu va costa nimic.
* Ca supervisor, ati putea descoperi ca personalul dvs nu aplica corect tehnicile de vanzare. Pentru a ii pregati, dati-le sfaturi, organizati workshop-uri si sugerati-le cateva modalitati de a-si imbunatati abilitatile de comunicare si de vanzare.