Suzana Fantanariu si invitatii sai din diaspora si Romania, tineri absolventi ai Facultatii de Arte - Universitatea de Vest, Timisoara, si Filiala din Timisoara a UAP. respectiv Galeria "Helios", Timisoara, comunica lansarea proiectului expozitional "XILOGRAVURA - MATRICE STILISTICA II" (xilogravura, linogravura, xilogravura-obiect, linogravura-instalatie, tehnici personale, film) care va avea loc joi, 29 mai, 2008, orele 18 la Galeria "Helios", Timisoara (Bd. Victoriei Nr. 6).
Acest proiect unic, reuneste tinerii graficieni-gravori din diaspora cu tineri din Romania, toti absolventi ai Facultatii de Arte din Timisoara, sectia grafica, performanti, unii fosti studenti ai profesoarei Suzana Fantanariu, masteranzi altii apropiatii atelierului domniei sale in directia xilogravurii (a tiparului inalt). Tineri xilo-gravori au obtinut performante, premii la prestigioasele bienale si trienale internationale de gravura din, Japonia, Coreea, Italia, Canada, etc,
Criteriul selectiei grupului de expozanti (absolventi ai Facultatii de Arte, Timisoara a fost cel al performantelor obtinute in tehnica tiparului inalt (xilo & linogravura) si aportul adus in lumea artelor grafice contemporane romanesti si internationale prin , experienta, experiment , comunicare si innoirea limbajului.
Este un proiect complex care a inceput in 7 noiembrie 2007 cu expozitia "Xilogravura-matrice stilistica"I de la Centrul Cultural German,Timisoara, a Suzanei Fantanariu a continuat cu simpozionul "Xilogravura-matrice stilistica I " tot la Centrul Cultural German in 27 noiembrie 2007 si continuat acum cu "Xilogravura-matrice stilistica II", generatia tanara la Galeria"Helios". El va fi itinerant la Craiova, Galeria "Arta" in septembrie 2008 si la Toronto, Canada in mai 2009.
Iata si opinia unuia dintre expozanti, Florin Hategan din Toronto, Canada, asupra evolutiei gravurii:
Personal identific doua zone critice de redefinire a gravurii Prima este legata de tehnica:
Tehnicile traditionale invatate si perfectionate de-a lungul timpului nu mai au potentialul, seductia si prezenta fotografiei si a tehnicilor digitale. Gravura, identificata cu perfectia tehnicii nu are nici o putere si viata. Ca si disciplina insa are o capacitatea extraordinara de a integra tehnici – Intregul capital al experimentului contemporan il vad finalizat intr-o noua forma ce va incorpora fotografia si grafica computerului, alaturi de tehnicile clasice.
A doua zona o identific ca fiind imagistica reclamei comerciale (graphic advertising) designului industrial, industria modei (fashion design) si arhitectura contemporana. Impactul acestei realitati grafice il vad integrat in viziunea gravurii contempotrane.