7 recomandări de cărți de afaceri și economie

Detalii

CategoriiEconomie, Educatie
TaguriCarti
Ultima actualizareVineri 31 iulie 2020
Vizualizari579

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ne aflăm în plină cultură antreprenorială: una dintre cele mai puternice manifestări ale individualității este, desigur, aceea de-a fi propriul șef sau de-a lua în mâini responsabilitatea față de o echipă. Șansele sunt că te-ai gândit deja la un plan de afacere sau, cel puțin, la un rol cheie în management. Este la fel de probabil ca lumea afacerilor și a relațiilor economice să-ți fi părut una plină de ape tulburi: cum începi, de fapt, o nouă întreprindere? Cum urci pe scara ierarhică într-o companie până în punctul în care să ai o echipă în subordine? Cum îți administrezi, indiferent de poziția la care visezi, finanțele?

Este cert că vei afla răspunsurile la multe întrebări de acest tip printr-o abordare directă. La fel de sigur însă, este faptul că o cunoaștere teoretică prealabilă e de preferat. Chiar și în cazul în care faci deja surfing pe valurile imprevizibile ale lumii economice, îți va fi mult mai ușor să structurezi toată informația de pe teren într-un sistem, într-o școală de gândire. Tocmai de aceea am întocmit o listă care să te ajute să-ți îndeplinești visurile și să privești cultura antreprenorială dintr-o perspectivă cu totul nouă. Volumele pe care le enumerăm constituie repere de plecare și puncte de întoarcere - îndrăznim să garantăm că te vor scoate din impasurile economice care riscă să apară.

1. Economia în vremea coronavirusului
Nu ne puteam începe lista fără cel mai de actualitate volum de științe economice. Autorul, Iancu Guda, este profesor la InstitutulBancar Român, specialist în analiză economică. Lucrarea sa este o laborios documentată și conține predicții privind deceniul financiar 2021 - 2030, fiind recomandată tuturor antreprenorilor care se găsesc actualmente într-o perioadă de incertitudine cauzată de pandemia de coronavirus. Este cert că observațiile specialistului sunt esențiale nu doar pentru întreprinzători, ci și pentru membrii altor categorii, care nu cunosc deznodământul acestor vremuri de restriște.

2. Tehnici de a vinde
Acest volum a apărut sub egida Dale Carnegie and Associates, autorii fiind J. Oliver și Michael Crom. Deși ni se spune să nu judecăm o carte după copertă, coperta Tehnicilor de a vinde este cât se poate de sinceră: nu este vorba despre un manual rigid! Dimpotrivă, specialiștii au adoptat un ton ludic, prietenos, transmițând astfel un mesaj esențial: relația cu clienții stă la temelia unei afaceri de succes.

3. Asta înseamnă marketing
La punctul anterior, am început să vorbim despre arta de a vinde. Așadar, am ajuns în zona marketingului. Seth Godin este de multă vreme un nume de referință în domeniu și una dintre cele mai potrivite persoane care să răspundă la o întrebare dificilă: ce înseamnă marketingul?

Cu siguranță reprezintă mai mult decât optimizarea rezultatelor, ne demonstrează el. Marketingul, în sensul propus de Godin, își datorează eficiența empatiei, caracterului uman accentuat. Publicul simte o nevoie din ce în ce mai puternică de conexiune cu produsul sau cu serviciul, iar un bun om de marketing va ști să creeze narațiunea potrivită pentru noul tip de public. Mesajul central al cărții este acela că punctul focal al omului de afaceri nu este reprezentat de statistici, ci de persoanele din jur și modul în care el le influențează viețile.

4. Cei care schimbă jocul
În lumea afacerilor, puterea exemplului este esențială. Cei care schimbă jocul, scrisă de Mona Dîrțu și Andreea Roșca, este o carte fără precedent pe piața românească: ea reprezintă o serie de studii de caz și testimoniale ale celor mai proeminenți afaceriști români din ultimele decenii. De la Dragoș Petrescu (City Grill, Caru’ cu Bere) și până la Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender), volumul cuprinde sfaturi de la antreprenori care au reușit în lunga și anevoioasa perioadă de tranziție a României.

Ei au schimbat jocul. Dar nu trebuie ca ei să fie singurii.

5. Codul culturii
Așa cum am stabilit anterior, comunicarea cu publicul este crucială pentru dezvoltarea afacerii. La fel de importantă, însă, este comunicarea internă. Pentru ca o firmă să funcționeze la capacitate maximă, are nevoie de o cultură organizațională solidă. Este ideal ca angajații să dezvolte un atașament puternic față de organizația angajatoare, având ca scop dezvoltarea ei pe cele mai înalte culmi. În Codul culturii, Daniel Coyle propune mai multe tactici prin care să stabilești o cultură organizațională eficientă: în afara datelor concrete, vei vedea și o creștere a satisfacției angajaților, care la rândul ei te va motiva!

6. De ce eșuează companiile?
Iancu Guda revine pe lista noastră cu un volum publicat acum doi ani, în care analizează principalele greșeli ale antreprenorilor la început de drum. Cartea promite ca cele zece greșeli frecvente să primească cel puțin o sută de soluții. Așadar, volumul este o dovadă a faptului că trebuie să gândim în afara conventionalului. Orice problemă are mai mult de o singură cale de rezolvare, iar un afacerist bun este un adept al pluriperspectivismului.

7. Eșecuri de succes ale antreprenorilor români
Ultima noastră propunere este volumul Cei care schimbă jocul. Eșecuri de succes ale antreprenorilor români, coordonat de Vlad Mocanu, o nouă serie de testimoniale a afaceriștilor din țară. De această dată, mărturiile lor se axează pe erorile de management, greșeli care nu-i cruță nici pe oamenii cei mai de succes; diferența este făcută de modul în care gestionăm aceste erori și, în cazuri mai grave, adevărate crize.

Așadar, piața de cărți de afaceri și economie este… liberă, desigur! Și deschisă tuturor celor care vor să administreze și să conducă propria întreprindere.

Sursă foto: pixabay.com/photos/entrepreneur-idea-competence-vision-1340649/