A venit momentul să îți schimbi job-ul și cauți să îți îmbunătățești CV-ul? Pentru a avea mai multe șanse de succes în procesul de angajare, concentrează-te pe aceste skill-uri foarte căutate. Ele te vor ajuta și în viața personală, în relațiile cu familia, prietenii sau partenerul. Lucrul în echipă
Probabil te-ai săturat să tot auzi de importanța lucrului în echipă, însă lucrăm la această abilitate încă din școală. Practic, înseamnă să colaborăm cu colegii pentru un obiectiv comun. Skill-ul este vital și dacă te afli într-o poziție de conducere. Atunci când colaborezi cu subalternii, le oferi motivație, iar ei te vor aprecia mai mult. Indiferent de poziția pe care o ocupi, lucrul în echipă facilitează rezolvarea problemelor, duce la rezultate mai bune și îți permite să fii mai creativ.
Inteligența emoțională
Inteligența emoțională reprezintă abilitatea de a percepe, înțelege și gestiona ușor emoțiile - alt tale, dar și pe ale celor din jur. Iată cu ce te ajută la birou:
îți oferă capacitatea de a-ți cunoaște punctele forte și pe cele slabe
îți permite să îți adaptezi comportamentul astfel încât să ai o relație bună cu colegii
îți îmbunătățește empatia și poți lua mai ușor în considerare sentimentele celorlalți
devii mai conștient de ceea ce îi motivează pe subalterni
Pentru a-ți îmbunătăți abilitatea, caută să menții o atitudine pozitivă, ascultă activ, nu doar pentru a răspunde, nu te supăra când ești criticat, ci încearcă să înțelegi și punctul altora de vedere și, nu în ultimul rând, comunică-ți ideile fără a le ignora pe ale celorlalți. Managementul timpului
Modul în care îți organizezi timpul influențează productivitatea și eficiența. Dacă ești dezorganizat, riști să depășești deadline-uri importante, ești mereu stresat, te simți copleșit și ți se pare că nu ai niciodată timp să termini ce ți-ai propus.Managementul timpului te ajută să devii mai productiv, să fii mai relaxat și îți poate aduce oportunități de promovare. În plus, când îți îndeplinești fără efort obiectivele, ai mai multă încredere în tine.
Adaptabilitatea
Nu ar trebui să ne temem de schimbări și situații necunoscute, dimpotrivă. Să le primim cu brațele deschise este extrem de util, în special în viața profesională. Adaptabilitatea înseamnă nu doar să accepți schimbările, ci și să te bucuri de ele, să privești partea bună a paharului. Făcând acest lucru, îți va fi mai ușor să treci peste provocări. Vei fi mai deschis la soluții nonconformiste și vei colabora cu oameni care au diferite abilități. De asemenea, dacă te afli într-o poziție de conducere, acest skill te va ajuta să îți menții echipa motivată și pozitivă. Învățarea continuă
Nu trebuie să ne oprim niciodată din a învăța lucruri noi. Sfatul este valabil atât în viața profesională, cât și în cea personală. Dacă nu facem acest lucru, nu reușim să evoluăm, să ne dezvoltăm. În contextul carierei, este cu atât mai important să învățăm constant. E necesar să fim mereu la curent cu noile tendințe, pentru a le aplica la propriul job. Abilitatea îți permite să rezolvi problemele într-un mod nonconformist și să aplici idei noi pentru a crește vânzările sau productivitatea echipei. Mai mult, îți oferă noi oportunități de angajare sau promovare.
Analizează-ți competențele și abilitățile pentru a-ți identifica punctele slabe. Apoi, îmbunătățește-le pentru a-ți asigura un parcurs profesional de invidiat.