Cum influențează tehnologia cei șapte pași ai vânzării?

Detalii

CategoriiEconomie, IT
Taguriimplementare erp
Ultima actualizareLuni 28 martie 2022
Vizualizari425

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dacă ești specialist în vânzări, cu siguranță ai mai auzit despre cei șapte pași clasici în domeniu: 1. Prospectarea, 2. Planificarea, 3. Abordarea clientului, 4. Prezentarea, 5. Depășirea refuzului, 6. Încheierea tranzacției și 7. Follow-up-ul. Dar te-ai gândit cum se îmbină aceștia cu noile tehnologii folosite în afaceri, cum sunt SFA și serviciile de integrare ERP?

Esența rămâne aceeași – vânzarea este mai mult decât o simplă tranzacție, ea implică stabilirea unei relații cu clienții. Ca să poți stabili această interacțiune trebuie să fii bine pregătit. Mai exact, după cum arată și analizele Forbes, trebuie să cunoști ceea ce vinzi, să cunoști publicul căruia i te adresezi și să îți adaptezi discursul la nevoile acestuia.

Dar unde se întâlnesc cei șapte pași ai vânzării cu tehnologia? Să vedem, rapid, cum sunt aceștia influențați de inovațiile din ultimii ani.

Digitalizarea e importantă când cauți noi clienți

1. Prospectarea – Conform Shopify, la origine, prospectarea însemna căutarea aurului cu ochiul liber. Acum, înseamnă căutarea segmentului de piață interesat de produsul tău. Și de ce să îl cauți cu ochiul liber când poți folosi tehnologia? E-mailul și rețelele de socializare sunt printre cele mai bune instrumente de a găsi noi clienți.

2. Planificarea – Datorită tehnologiei, poți să afli mai ușor obiceiurile de consum ale potențialilor clienți fie consultând studii de actualitate, fie realizând chiar tu sondaje de opinie. Astfel vei putea să planifici modul în care îți prezinți oferta.

3. Abordarea potențialului client ­– Clasica metodă a telefonării începe să fie completată de e-mailuri și video call-uri care, bineînțeles, sunt posibile tot datorită evoluției platformelor online.

Noi colaborări, noi informații de gestionat

4. Prezentarea – Dacă este bine structurată, conform Gartner, vei avea șanse mai mari de succes în vânzare. Îți va fi și mai ușor să atingi succesul dacă folosești un soft de tip SFA care îți oferă acces la catalogul produselor, unde ai date actualizate despre stocuri, prețuri și oferte.

5. Refuzul – Sperăm că în majoritatea cazurilor vei sări peste acest pas. O analiză Forbes arată că refuzul apare când cel care te ascultă nu are nevoie de produs, nu conștientizează avantajele acestuia, sau îi lipsesc resursele financiare sau încrederea.

6. O nouă colaborare, un nou succes – Odată ce ai încheiat tranzacția, un soft pentru automatizarea vânzărilor e esențial pentru compania ta. Vei putea înregistra comanda, chiar și eventualele încasări, iar informațiile vor ajunge în sistemul de gestiune și contabilitate.

7. Follow-up – Călătoria nu se termină după ce ai câștigat un nou client, ci, din contră, trebuie să menții relația cu acesta. Din nou, poți alege orice canal de comunicare. Important e să afli cât de mulțumit e clientul de serviciile companiei. Cine știe – poate îți va recomanda și un potențial client.

Vânzările sunt mai ușoare cu Optimall

Ai văzut cum te ajută tehnologia în toate formele ei, atât prin mijloacele de comunicare, cât și prin eficientizarea gestionării datelor. În legătură cu acest din urmă aspect, Optimall by AROBS te susține să îți duci afacerea la un nou nivel. Dacă vrei să integrezi un soft de automatizare a vânzărilor în business-ul tău, contactează-ne la la optimall@arobs.com sau la 0748158881.