Tipuri de integrări 3rd party pentru soluțiile eCommerce

Detalii

CategoriiEconomie, IT
Taguricomert, implementare erp
Ultima actualizareVineri 16 septembrie 2022
Vizualizari313

Voteaza & Distribuie

Descriere

Soluțiile eCommerce nu înseamnă doar crearea magazinelor online, platformelor specifice și a aplicațiilor Mobile. O parte importantă a unor astfel de servicii, oferite de companiile de software development, este reprezentată de integrări cu platforme 3rd party. Și pentru că există mulți antreprenori care au deja un magazin online, dar care își doresc să-l îmbunătățească și să aducă funcționalități atractive pentru clienții săi, integrările 3rd party pot fi exact ce au nevoie.

Care este rolul integrărilor 3rd party pentru soluțiile eCommerce?

În primul rând, trebuie să precizăm că există două tipuri de integrări care se pot face într-o platformă eCommerce: integrări pentru clienții finali și integrări pentru cei care administrează și gestionează platforma. Iar rolul acestor funcționalități, indiferent de tipologia lor, este de a simplifica activitatea de vânzare-cumpărare din mediul online.

În funcție de integrarea aleasă, se pot distinge următoarele tipuri de roluri.

  • import de date din surse externe - sunt integrări care aduc la un loc toate informațiile despre clienți, pentru ca proprietarul unui magazin online să-și poată construi un profil de cumpărător cât mai aproape de realitate.

Apoi, acesta poate folosi aceste date pentru a livra soluții personalizate, ținând cont de prevederile normelor GDPR.

Mai exact, este vorba de integrări cu instrumente precum Google Analytics (actual GA4).

  • integrarea cu sisteme de plăți online și facturare - sunt un must have pentru orice platformă eCommerce și sunt bazate pe norme de securitate sporită. Acestea oferă cumpărătorilor posibilitatea de a achita online produsele, iar departamentuluiFinanciar Contabil îi oferă posibilitatea de a obține informații referitoare la tranzacții și facturi.
  • conectarea cu sistemele ERP / CRM - acestea permit sincronizarea cataloagelor / stocurilor în timp real, trimiterea comenzilor din magazinul sau platforma online pentru a fi prelucrate de către ERP și urmărirea atentă a procesului de vânzare pentru a putea apoi extrage diverse rapoarte.

Conexiunea cu sistemele de tip ERP sau CRM permite anumite automatizări, care au la bază o necesitate comună tuturor antreprenorilor: dorința de a economisi timp.

  • integrări cu soluții de marketing - au ca scop principal îmbunătățirea ratei de conversii și simplificarea procesului de vânzare.

În această categorie putem include sistemele de abonare la newsletter - prin care se trimit clienților, care și-au dat acordul în prealabil, informații cu privire la oferte, discounturi sau produse noi. De asemenea, integrările cu Social Media (Facebook, What’s App, Instagram etc.) sunt un pilon de bază în amplul proces de Marketing al unui magazin online.

Aceste API-uri de rețele sociale ajută deținătorul unui magazin online să-și facă produsele cunoscute unui public mai larg, reușind să ajungă la potențialii clienți prin canalele Social Media unde aceștia își petrec timpul. Tot în această categorie putem include și sistemele de rating și reviews, care permit cumpărătorilor să ofere feedback cu privire la experiența de cumpărare dintr-o anumită platformă.

Unele dintre acestea au un sistem de funcționare mai avansat, care permit cumpărătorilor să încarce și fotografii cu produsul pentru a crește gradul de credibilitate al feedback-ului respectiv. În cazul hainelor sau bijuteriilor, de exemplu, această integrare 3rd party își dovedește imediat eficacitatea. Un alt exemplu de integrare apreciat de cumpărătorii online este și sistemul de comparare al produselor. Acesta îi ajută pe clienți să-și dea seama de specificațiile produselor, să aplice mai ușor filtre și să aleagă produsele care li se potrivesc cel mai bine.

De ce trebuie să ții cont atunci când alegi integrări 3rd party pentru magazinul tău online?

  • Compatibilitatea cu platforma / magazinul online;
  • Normele de securitate ale fiecărei integrări;
  • Cât de ușor este de folosit de către clienți;
  • Cât de ușor este de administrat;
  • Costurile de administrare / integrare;
  • Dacă oferă backup (unde e cazul).

Astfel, rolul acestor integrări 3rd party este de a oferi scalabilitate, securitate și mentenanță simplificată soluțiilor eCommerce existente. În același timp, ele nu trebuie să interfereze cu operațiunile de business și să fie alese astfel încât să ofere o experiență eCommerce completă. De regulă, decizia privind integrările 3rd party se ia împreună cu partenerul de software development, în timpul sesiunii de consultanță tehnică.

Sursa foto: freepik.com/free-photo/business-online-shopping-sale-concept_1235222.htm