Vintage revine la modă - oportunități în retailul de fashion

Detalii

CategoriiShoping
Tagurihaine
Ultima actualizareMarti 28 ianuarie 2020
Vizualizari813

Voteaza & Distribuie

Descriere

Termenul de vintage a devenit tot mai popular în România, asociat evident cu "vechi" și "bun". Uneori vorbim în mod direct despre obiecte vintage (practic din categoria antichităților), dar cel mai des este cazul obiectelor care fac referire doar la stilul vintage, în ciuda elementelor de actualitate. Spre exemplu, există producători de mobilă vintage care fac totul la comandă - împrumută modele cu stilul secolelor trecute, însă nu ezită să folosească elemente de modernitate din punct de vedere tehnic.

Pe principiul vinului, unde vintage înseamnă mai vechi și mai bun (evident, cunoscătorii știu că nu orice vin devine bun doar prin învechire, ci trebuie să aibă și alte atribute și mai ales o modalitate potrivită de păstrare), iată că acest concept este tot mai apreciat într-o lume a tehnologiei și a producției de masă, unde arta cu greu reușește să își mai facă loc. Vintage este adesea asociat cu elemente de artă, cu farmecul unor perioade istorice.

Observăm că în ultimul deceniu există tot mai multe colecții vestimentare care introduc elemente vintage chiar și în liniile dedicate retailul generalist de pe segmentul de modă. Lumea fashion, care percepe orice vibrație a societății moderne, iată că oferă publicului tot mai des întoarceri spre perioade din secolul XX. Moda are ciclicitate și revine, se spune, ceea ce pare validat de realitatea actuală. Retailerii de fashion se străduiesc să ofere astfel note de vintage sau chiar produse vintage printre produsele pe care le comercializează.

Merită amintit la acest capitol termenul de hipster, care conform Wikipedia reprezintă o subcultură contemporană. Și în România există în rândul tinerilor tot mai mulți hipsteri, persoane care caută viziuni independente înclusiv în materie de modă. Ecologia are o importanță majoră în alegeri, așa că inclusiv refolosirea și reinterpretarea hainelor, ba chiar alegerea de haine second hand, capătă logică în acest context.

Antreprenorii pot profita de promovarea stilului vintage și de preocuparea oamenilor pentru alegeri ecologice chiar prin deschiderea de magazine de tip outlet sau / și second hand. Este o nișă în mare creștere, dar nu pe segmentul de "ieftin și atât" cu care s-au obișnuit în trecut românii care au intrat în contact cu astfel de spații de retail. Acum, tot mai mare succes îl au magazinele care vând haine second hand și de tip outlet de foarte bună calitate. Chiar și la nivel internațional, până și în rândul populației cu venituri medii și mari, se observă că devine cool să cumperi de pe această nișă. Te poți bucura de haine cu un grad mare de unicitate, vei avea stil vintage autentic în ținuta fashion, vei găsi chilipiruri de o calitate foarte bună, cu o valoare reală mult mai mare decât cea a prețului plătit.

Retailerii de specialitate care cumpără stocuri de înaltă calitate de la depozite de haine second hand și outlet precum Crematex știu că multe dintre aceste produse au chiar eticheta originală. Iar publicul este dispus să plătească nu foarte puțin pentru astfel de produse, practic se poate face business mai profitabil decât în zona de fashion standard, unde concurența este acerbă și unde ai nevoie de spații de tip mall sau în zone cu trafic intens pentru a reuși să înregistrezi suficient de multe încasări. Acest tip de public interes de second hand și outlet nu se mai rușineză cu alegerile sale, ba chiar este mândru de alegeri ecologice. Nu întâmplător, marii retaileri din comerțul de fashion caută fel de fel de acțiuni de marketing și PR pentru a-și "spăla imaginea" și pentru a pune accentul pe reciclare și acțiuni responsabile, în contextul în care industria fashion este unul dintre marii poluatori ai planetei.